Blogi, kuhu kuude kaupa ühtegi postitust ei lisata on mõttetu
blogi. Miks ei ole lisatud, kas Robi on sporditegemisele joone alla tõmmanud ja
sõudnud lõplikult naisteranda? Kas on ehk midagi uuemat hullemat põlve või
puusa, küünarvarre või hüppeliigesega, tagareie või kubemelihasega?
Ei seda ega teist. Aga on midagi, mida veel aasta tagasi
arvata poleks osanud – sportlase ema läks kooli. Idee sündis tegelikult möödunud
talvel. Suvel sisseastumiste ajal kaalusin ja leidsin, et kui põhitöökohale on hobikorras
võetud kohustus teha veidi ka teletööd, siis peaks ju jääma küll nii palju aega
üle, et minna lisaks veel ülikooli ja
hea õnne või usina õppimise tulemusel omandada ehk lõpuks isegi magistrikraad,
näiteks ANDRAGOOGIKAS.
Sügiseks rullisid vastuvõtjad mu ette punase vaiba sõnadega:
hakka astuma. Seekord siis jälle ülikooli.
Nüüdseks on esimesed kuud õhinapõhist õppimist seljataga ja
tuleb tunnistada, et olen rahul. Väljaarvatud see, et blogi jaoks tõesti ei ole
aega jäänud, aga vahelduseks kulub ehk väike puhkus jälgijatelegi ära.
Õpihoos tudengid |
„Mis see andragoogika on?“, on küsinud inimesed tänavalt? Ma
ei tea või vähemalt enne õppima asumist väga hästi ei teadnud. Kohe kindlasti
ei teadnud, mida sel erialal õpetatakse. Teadsin, et see tähendab täiskasvanu
koolitust, aga keda sa siis koolitad, kui oled ennast ära koolitanud, küsisid
võõrad ja tegelikult küsisin ise ka.
Kaalusin enne alustamist läbi kõik oma senised oskused, mis
mind elus on aidanud: oskus kasvatada üksi inimeseks neli titte, oskus hakkama
saada ajakirjanduse ja kommunikatsiooni vallas, mõned õnnestunud koogiteod,
hakkamasaamine potipõllunduse, puude ladumise, moosikeetmise ja vahest veel
nipet-näpetiga, aga kas see kõik on ikka piisav kellegi teise koolitamiseks?
Võib-olla mitte, aga küllalt, et kooliuksest pea püsti sisse astuda.
Ja seda sammu ei ole ma seni veel kordagi kahetsenud. Isegi
neil hetkil, kui tundsin, et tegelikult oleks viimane aeg blogisse talletada
Robi kihlumine Ameerikas, või motikaga kukkumine ikka sel samal maal. Küll
jõuab.
Robi ja Morgani kihlumine 30.09.2017 |
Hoopis olulisemad on olnud loengud ja koolitööd, mille
pikkust võib ülikooli lõpus vist kilomeetritega mõõtma hakata. Miks ma sellest
siia kirjutan? Aga sellepärast, et meil on olnud paar ainet, mille puhul olen
mõelnud, et miks ma neid eraldi ainetena juba varem ei ole läbinud. Lihtsalt
sellepärast, et need on nii huvitavad ja on aidanud mul aru saada, mis asi on
üldse õppimine, mis on õpetamine ja mis on professionaalsus või kes on
professionaal.
Nüüd tean, et neid huvitavaid aineid on võimalik võtta ka
ühe kursuse või siis aine haaval. Soovitaksin sel juhul silmad kinni
registreeruda ainele Täiskasvanute juhendamis ja nõustamisprotsessid. Silmad
kinni sellepärast, et oleksin hea meelega
pannud ainele registreerumiseks ka viite, aga ma ei suutnud seda ülikooli
lehelt üles leida. Mul on kahju. Info otsimist, vähemalt Tallinna Ülikooli
lehelt ma kellelegi õpetama ei hakka.
Ema räägib |
Muidu ma üldiselt ei põe enam sellepärast, mida ma üldse õpetama
hakkaks või keda koolitama, sest olen aru saanud, et täiskasvanu puhul polegi
primaarne õpetamine, hoopis olulisem on õppimine. Järgneda sellele, mis huvi
pakub, olla motiveeritud, tahta ja tuuseldada – kuniks elu!
Ma ei näe, et inimesed minu ümber õppida ei tahaks. Üsna
paljud õpivad, aga üsna palju on ka neid, kes on väsinud, kes arvavad, et on
vanad, kes ei usu enam, et ka nemad võiks, saaks ja suudaks kui vaid tahaks.
Millise kivi alla on peidetud tahe, kuidas see üles leida ja koos tahtega edasi
liikuda, just seda meile tutvustataksegi.
Kui teil on tööl personali- või koolitusosakonnas andragoogi
ettevalmistusega töötaja (sinna nad reeglina satuvad), siis olete ehk osa
saanud hästi korraldatud koolitustest, kogenud toetavat suhtumist ja sisukat
motiveerimist. Kui mitte, siis võite oma juhtidele soovitada mõni selline
palgata ja te näete, kuidas elu võib võtta isegi ühe asutuse sees hoopis teised
tuurid.
Võib-olla on see mu soovunelm, aga olen kuulnud ja lugenud, et selliseid inimesi mõnedes
kollektiivides on ja selliste sarnaseks loodan isegi kasvada, aga enne vajan
veel veidi aega uute teadmiste kogumiseks ning talletamiseks. Annan märku, kui
olen uuteks väljakutseteks valmis ja pakkumistele avatud.
P.S. Küsisin teistelt tudengitelt nõu, kuidas leida õigeid aineid põnevateks õpiampsudeks ja sain veelkord kinnitust, et kaks pead on tulemuslikum. Otselink võimalikele ainetele on siin https://ois2.tlu.ee/tluois/uus_ois2.tud_leht Andragoogika aineid leiad haridusteaduskonna alt.
Uurige-puurige ja tehke oma otsused. Kohtume Ülikoolis.
No comments:
Post a Comment